Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Sposób na bezsenność a higiena snu.

Sposób na bezsenność. Czy istnieje uniwersalna metoda walki z bezsennością?

W świecie, w którym z bezsennością (na różnych etapach życia i w różnym stopniu natężenia) zmaga się nawet kilkadziesiąt procent populacji, skuteczna metoda przywołująca sen jest na wagę złota. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważną funkcję w naszym życiu pełni sen. Podczas snu nasz organizm regeneruje się i buduje odporność. Dzięki temu, w ciągu dnia możemy funkcjonować na pełnych obrotach i efektywnie realizować postawione sobie cele. Wagę snu doceniamy nierzadko wtedy, gdy zaczynamy mieć z nim problemy. To doskonała okazja, aby dokładniej przyjrzeć higienie snu.

Higiena snu zamiast tabletki?

Istnieją różne rodzaje bezsenności. Czym innym są przejściowe trudności ze snem, a czym innym długotrwałe problemy z zaśnięciem lub wybudzaniem podczas odpoczynku nocnego. Zanim udamy się do lekarza, warto zadbać o właściwą higienę snu. Jeśli jednak problem nie ustąpi, powinno się zasięgnąć rady specjalisty.

Co kryje się za zwrotem „higiena snu”? To kilka działań, które ułatwią nam zasypianie i cieszenie się dobrym wypoczynkiem nocnym.

  • Zarezerwuj sobie czas na aktywność fizyczną! Udowodniono, że ludzie uprawiający sport, rzadziej mają problemy z zaśnięciem. Pamiętaj tylko, aby nie ćwiczyć co najmniej 2-3 godziny przed pójściem spać, w innym przypadku nadmierne pobudzenie nie pozwoli Ci zasnąć.
  • Jeśli odczuwasz zmęczenie w ciągu dnia i masz ochotę na krótką drzemkę, nastaw budzik tak, by zadzwonił po 20-25 minutach. Unikniesz dzięki temu zapadnięcia w głęboki sen, a w rezultacie trudności z nocnym zasypianiem. Mimo tego boisz się o swój nocny sen? Zrezygnuj z dziennych drzemek całkowicie.
  • Zadbaj o warunki w sypialni: wywietrz ją i upewnij się, że temperatura wynosi 18-21 stopni w skali Celcjusza. By zapewnić właściwą wilgotność powietrza, zaopatrz się w nawilżacz powietrza lub… postaw kilka kwiatów doniczkowych obok łóżka. Nie tylko zapewnią dobrą wilgotność, ale także oczyszczą pokój z zanieczyszczeń i toksyn.
  • Jeśli podczas snu budzisz się, bo jest Ci za ciepło lub marzniesz, zapomnij o tym problemie dzięki pościeli termoaktywnej, która pozwoli Ci utrzymać stałą temperaturę ciała, zapobiegając przegrzaniu i wychłodzeniu organizmu.Kusi Cię, aby podjadać tuż przed snem? Zaopatrz się w odpowiednią kłódkę, którą zablokujesz dostęp do lodówki. Chociaż… możesz podjadać wiśnie. Niedawno udowodniono, że mają nasenne działanie i są równie skuteczne, niczym tabletki nasenne…
  • Tuż przed snem (2-3 godziny) ogranicz korzystanie ze smartfonów i innych urządzeń, które emitują niebieskie światło. Utrudnia ono zaśnięcie, dając sygnał Twojemu mózgowi, że… już świta.
  • Używki, takie jak kawa, papierosy? Najlepiej wcale ich nie spożywać, ale jeśli musisz, to rób to na 2-3 godziny przed snem.

Więcej na ten temat.

Zdrowe nawyki dotyczące snu powinny złagodzić, a nawet zniwelować problem ze snem. Jeśli jednak nie pomogą, udaj się do specjalisty, by wspólnie ustalić plan działania!

Sposób na bezsenność a higiena snu.
5 (100%) 5 votes

Autor: Aneta

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji