Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Rytuały, które zapewnią zdrowy sen.

Stres, niepokój i problemy z koncentracją, to tylko garstka kłopotów, jakie wiążą się z brakiem snu. Na szczęście istnieją sposoby na to, aby poprawić jakość snu i uniknąć wielu nieprzyjemnych efektów ubocznych jego niedoboru. Oto rytuały, z którymi Twój sen w końcu będzie lepszy!

Po pierwsze… Nie oszukuj!

Łóżko to miejsce do wypoczynku i snu, a nie pracy, czytania, oglądania telewizji lub… jedzenia. Jeżeli po 20 minutach od położenia się do łóżka nie możesz zasnąć, wstań i oddaj się przez kilka minut relaksującym aktywnościom.  Poczytaj lub posłuchaj muzyki i po jakimś czasie wróć do łóżka.

Po drugie… Zawsze wstawaj o tej samej porze

Bez względu na to, czy to weekend – czy dzień jak co dzień – wstawaj o tej samej porze. Rytuał ten uczy ciała odpowiednich nawyków, a sen przychodzi wieczorem naturalnie i skutecznie!

Po trzecie… Relaksuj się przed snem

Nauka umiejętności relaksowania się pozwala łagodnie zapaść w sen, dlatego na godzinę przed położeniem się do łóżka przerwij pracę, trening czy inne czynności stymulujące. W zamian za nie rozluźnij ciało, weź kąpiel, głęboko oddychaj.

Po czwarte… Unikaj sabotażystów zasypiania

Przed snem daruj sobie lampkę wina, oglądanie telewizji do późna lub zabawy tabletem czy telefonem. Alkohol czy też urządzenia tego typu, oszukują nasz mózg i przyczyniają się do produkcji hormonów utrudniających sen.

Po piąte… Zadbaj o właściwą pościel

Najlepszą pościelą, wspierającą zdrowy sen, będzie pościel, która dostosowuje się do temperatury ciała śpiącego. Taką pościelą jest Clima 360, pościel dedykowana na cały rok, w skład której wchodzi kilka kołder, o gramaturze dopasowanej do danych pór roku. Ta wełniana kołdra charakteryzuje się dużym poziomem higroskopijności, pochłania więc pot, a wilgoć utrzymuje z dala od ciała.

Po szóste… Unikaj stresu

Problemy ze snem swoje źródło najczęściej mają w stresie i zamartwianiu się, dlatego też przed snem zadbaj o swój dobry nastrój. Lepsze samopoczucie, jakie daj robienie rzeczy, które lubisz lub skupienie się na przyjemnościach, pozwoli lepiej zasnąć. Rano, po dobrej nocy, rozwiązanie problemów może okazać się błahostką!

 

Rytuały, które zapewnią zdrowy sen.
5 (100%) 2 votes

Autor: Aneta

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji