Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Witamina B6 a zapamiętywanie snów

Witamina B6 sprawi, że zapamiętasz sny lepiej…

Australijscy badacze przeprowadzili badania, podczas których 100 ochotników otrzymało przed snem witaminę B6, część z grup otrzymała placebo.
Wyniki są bardzo obiecujące, gdyż aż 64% z badanych twierdziło, że zapamiętało lepiej swoje snu… niż przed przyjmowaniem witaminy B6.

Jaką rolę pełni B6 w tym procesie?

Naukowcy przypuszczają, że witamina B6 pozwala przekształcać tryptofan na serotoninę. Dzięki temu zapadamy głębiej w sen, a w jego końcowej fazie – lepiej zapamiętujemy sny.
Przypuszcza się, że suplementowanie witaminy B6 może nie tylko zwiększać zapamiętywalność snów, ale śnić bardziej świadomie. Być może jest krokiem do tego, by pozbyć się koszmarów sennych, śnić produktywnie, leczyć lęki i fobie. Badania nad wpływem witaminy B6 dają dużą nadzieję na walkę z powyższymi dolegliwościami.

Zanim zaczniemy suplementować „na własną rękę” witaminę B6, upewnijmy się, jaka dawka jest wskazana i zasięgnijmy w tej kwestii porady lekarza. Zamiast korzystać z suplementów w postaci tabletek, zalecamy zwiększenie witaminy B6 w organizmie… za pomocą pokarmu.
Dostarczymy ją organizmowi wraz z bananami, ziemniakami, awokado, serem lub np. rybami.

Pamiętajmy także o odpowiedniej higienie snu i komforcie spania (najlepiej w wygodnej i zdrowej pościeli). To wszystko powinno sprawić, że będziemy spać nie tylko zdrowo, ale będziemy cieszyć się pięknymi snami. 🙂

Witamina B6 a zapamiętywanie snów
5 (100%) 1 vote

Autor: Aneta

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji