Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Temperatura do snu, jak zadbać o nią zimą?

Optymalna temperatura do snu

Niska temperatura nie tylko sprzyja snowi, ale zwiększa odporność organizmu i spowalnia procesy starzenia. Idealna temperatura do snu to 18-20 stopni w skali Celcjusza.

O tym, że sen ma niebagatelne znaczenie dla naszego zdrowia, nie trzeba nikogo przekonywać. To właśnie podczas nocnego odpoczynku zachodzi proces regeneracji i naprawy organizmu. Wtedy też intensywnie tworzą się nowe połączenia nerwowe, sprzyjające nauce i zapamiętywaniu.

Sen jest więc czymś, o co trzeba zadbać w szczególny sposób, nie tylko latem, gdy temperatura znacznie przekracza zalecany zakres stopni , ale także zimą. Wydawałoby się, że właśnie zimą nie powinniśmy mieć problemów z zasypianiem i snem, gdyż zewnętrzna temperatura powinna w naturalny sposób sprzyjać cyklowi snu. Okazuje się jednak, że sezon grzewczy często staje na przeszkodzie uzyskania idealnej temperatury do snu, znacznie utrudniając proces odpoczynku.

Dlatego właśnie zimą powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na temperaturę (i wilgotność) pomieszczenia, w którym przebywamy i śpimy. Pamiętajmy więc o wieczornym wietrzeniu sypialni i… skręceniu kaloryferów!

Temperatura do snu, jak zadbać o nią zimą?
5 (100%) 1 vote

Autor: Aneta

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji