Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Sen jesienny, czyli jak przetrwać jesień (i jej nie przespać)?

Czy zauważyliście, że jesienią czujecie się bardziej ospali i senni? Ma to swoje uzasadnienie. Wszystko z powodu melatoniny, której stężenie jest regulowane przez szyszynkę, dzieje się tak pod wpływem światła. Jak wszyscy wiemy, jesienią i zimą światła jest znacznie mniej. Wszystko to sprawia, że odczuwamy większe zmęczenie i senność, a nawet stany depresyjne i przygnębienie. Właśnie teraz miewamy ochotę, by upodobnić się do niedźwiadków i zapaść w długi sen jesienny…

Regularny sen to większa odporność

Szczególnie teraz powinniśmy zadbać o właściwą ilość snu. Ciągłe niedosypianie, życie w stresie, sprawiają, że organizm gorzej radzi sobie z infekcjami, a tych jesienią nie brakuje. Wypoczęte ciało będzie potrafiło stanąć do walki z wirusami i bakteriami, podczas snu przeprowadzi generalne porządki i zregeneruje uszkodzone komórki. Zadbajmy o to, by codziennie chodzić spać o podobnej porze. Sen kocha rutynę, a wszelkie odstępstwa od niej – mogą zakłócić zasypianie.

Kaloryfery a sen

Jesień to czas włączonych kaloryferów. Te – utrudniają sen. Szczególnie zbyt wysoka temperatura sprawia, że odczuwamy trudności z zaśnięciem. Warto przykręcić je na noc, a sypialnię wywietrzyć. Optymalna temperatura snu to 18-19 stopni w skali Celcjusza.
Powietrze w ogrzanym pokoju jest suche, powinniśmy więc także zadbać o odpowiedni nawilżacz powietrza.

Oddychająca kołdra

Jesienne, zmienne temperatury sprawiają, że potrzebujemy kołder do działań specjalnych. Najlepiej termoaktywnych, dostosowujących się do temperatury ciała.

Takie są wełniane pościele, które dzięki unikatowej strukturze włosia, pochłaniają wilgoć do środka, trzymając ją z dala od ciała. Taka naturalna, ekologiczna pościel ochroni nas przed chłodem i wilgocią, nawet gdy jesteśmy przeziębieni i pocimy się.

Kwiaty w sypialni

Jeśli macie rośliny w sypialni, nie powinniście mieć problemu ze zbyt suchym powietrzem. Pomagają zachować odpowiedni poziom wilgotności i produkują tlen (bez obaw: tlenu wyprodukowanego w dzień – jest więcej niż dwutlenku węgla – w nocy).

Ruch i dieta sprzymierzeńcem zdrowia

Sen to nie wszystko! Jest odpowiednią bazą, czasem wyciszenia przed aktywnym dniem. Szczególnie teraz warto zadbać o to, by uprawiać sport regularnie. Aktywność wpływa na wydzielanie serotoniny, hormonu szczęścia. Zadbajmy także o swoją dietę. Zbyt krótki sen sprawia, że mamy ochotę na częste podjadanie. Jeśli musimy już podjadać, niech będą to warzywa i zdrowe przekąski, a  nie chipsy i batoniki. Zapomnijmy jednak o jedzeniu na 2-3 godziny przed pójściem spać. Kawa? Po 16:00 nie powinna dla nas istnieć! 😉

Sen jesienny, czyli jak przetrwać jesień (i jej nie przespać)?
3.7 (73.33%) 3 votes

Autor: Aneta

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji