Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Problemy ze snem w ciąży? Jak sobie z nimi poradzić?

Problemy ze snem w ciąży.

Czas ciąży to czas wzmożonego wysiłku dla organizmu matki. To także kluczowy moment rozwoju dziecka, gdy kształtują się wszystkie narządy małego człowieka. Najlepiej więc, jeśli przez cały okres ciąży, przyszła mama odżywia się zdrowo,  relaksuje się dużo i…wysypia się. Problemy ze snem w ciąży pojawiają się jednak u wielu kobiet. Szczególnie trzeci trymestr ciąży jest pod tym względem mocno uciążliwy. To wtedy z powodu ucisku na pęcherz i konieczności częstych wizyt w łazience, przyszła mama skazana jest na częste nocne wstawanie. Do kwestii natury fizjologicznej, dochodzą kwestie psychologiczne. Niepokój o dziecko i przyszłą, często nową, rolę społeczną (bycie matką), spędza sen z powiek niejednej kobiecie.

Ile powinny spać kobiety w ciąży?

Na szczęście natura jest łaskawa dla przyszłych mam. W pierwszym trymestrze, odczuwają częste zmęczenie i senność, nie mają więc zbyt dużych problemów ze spaniem. Hormony znacznie ułatwiają ten proces. Mamy śpią chętnie i długo. Trudności ze snem najczęściej pojawiają się w drugim i trzecim trymestrze. Właśnie wtedy ważne jest, by przyszła mama spała 8-9 godzin na dobę – taka liczba godzin jest optymalna dla dobrego samopoczucia kobiety i właściwego rozwoju dziecka.

Jak zadbać o sen (w ciąży)?

Trzeci trymestr nie musi być jednak wyrokiem i skazywać przyszłą mamę na bezsenność. By zoptymalizować szansę na dobry sen, powinna przestrzegać kilku zaleceń:

  • Chodzić spać codziennie o podobnej godzinie;
  • Nie jeść nic bezpośrednio przed snem (co najmniej na 2 godziny przed snem) a na kolację spożywać lekkostrawne dania;
  • Wieczorem ograniczyć korzystanie z urządzeń elektronicznych (udowodniono, że emisja niebieskiego światłą ekranu – utrudnia zasypianie);
  • Wyciszyć się przed snem, najlepiej przy ulubionych relaksujących czynnościach (np. czytaniu książki, spacerze, słuchaniu muzyki);
  • Wywietrzyć sypialnię i zadbać o odpowiedni stopień wilgotności w pomieszczeniu;
  • Spać pod właściwą kołdrą, najlepiej pod termoaktywną pościelą, która zapobiegnie przegrzewaniu się ciała;
  • Zazielenić nieco sypialnię. Dlaczego? Przeczytaj.

A jeśli chcesz poznać bardziej szczegółowe rady dotyczące snu podczas ciąży, zajrzyj do sekcji poświęconej snu kobiet w ciąży, na www.spijzdrowo.info.

 

Problemy ze snem w ciąży? Jak sobie z nimi poradzić?
5 (100%) 5 votes

Autor: Aneta

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji