Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Problem ze snem i… jego nieoczywiste skutki.

Problem ze snem, jak na nas wpływa.

To, że sen ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie oraz ogólną kondycję ciała, nie powinno nikogo dziwić. Gdy jesteśmy wyspani – lepiej funkcjonujemy, mamy lepszy nastrój,  mamy „naładowane akumulatory”. Jesteśmy bardziej zmotywowani do działania. Problem ze snem natychmiastowo przekłada się na nasze funkcjonowanie i odporność organizmu.

Jakie (nieoczywiste) problemy zdrowotne wskazują na to, że za mamy problemy ze… ze snem?

1. Problemy z pamięcią
Pomimo wielu godzin spędzonych przy książkach nie zdajemy kolejnego egzaminu? A może zapomnieliśmy o opłaceniu rachunków? Mogą to być pierwsze oznaki spowodowane niedoborem snu.
2. Zaburzenia łaknienia
Jeśli zauważyliśmy u siebie nadmierny (lub osłabiony) apetyt, to zapewne mamy problemy ze snem.  Niedobór snu zaburza prawidłowe działanie ośrodka głodu i sytości w mózgu.
3. Obniżona koncentracja
Ciężko zebrać nam myśli, skupić się na bieżących czynnościach, jesteśmy ciągle roztargnieni? Niestety, to również jest oznaka tego, że czas wziąć „urlop od życia na pełnych obrotach” i po prostu się wyspać – lub w najgorszym wypadku – zacząć leczyć bezsenność.
4. Często odwiedzamy internistę
Niedobór snu sprzyja obniżeniu odporności organizmu , przez co jesteśmy bardziej narażeni na infekcje.

Sposoby na sen

Co możemy zrobić, aby próba uśnięcia nie była problemem?

Wystarczy zastosować sposoby mające na celu poprawę warunków, w których zasypiamy oraz zadbać o naszą kondycję, tuż przed snem…
1. Zapewnijmy sobie ciszę
Co prawda może to się wydawać banalne, ale jednak warto zadbać o to, żebyśmy zasypiali w cichym pomieszczeniu. Sen w ciszy minimalizuje uczucie niepokoju i jest odprężający.
2. Wywietrzmy sypialnię
Wieczorne wietrzenie sypialni pozwala zachować właściwą temperaturę w pomieszczeniu i odpowiedni stopień wilgotności.
3. Zadbajmy o odpowiednią temperaturę
W pomieszczeniu, w którym śpimy, nie powinno być zbyt duszno, ani też zimno.  Skrajne temperatury mogą mieć negatywny wpływ na jakość snu. Optymalna temperatura snu wynosi 17-21 stopni w skali Celcjusza.
4. Zmęczmy się
Zaplanujmy dzień tak, aby znaleźć czas na aktywność fizyczną. Zmęczenie fizyczne ułatwi nam zasypianie, pamiętajmy jednak, aby nie ćwiczyć intensywnie bezpośrednio przed pójściem spać, gdyż nadmierne pobudzenie może przynieść odwrotny skutek.
5. Zadbajmy o odpowiednią pościel
Najlepiej, aby była to pościel termoaktywna, która będzie wpierać naturalną termoregulację (temperatury) ciała i trzymać wilgoć z daleka od skóry.

Jeśli jednak problemy z bezsennością nie mijają i występują powyżej trzech tygodni, koniecznie zasięgnijmy rady lekarza.

Problem ze snem i… jego nieoczywiste skutki.
5 (100%) 1 vote

Autor: Aneta

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji