Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Higiena snu w walce z bezsennością.

Czy wiesz, że istnieje kilka zdrowych nawyków, których przestrzeganie sprawi, że pozbędziesz się problemów ze snem?

Zastanawiasz się zapewne, jaką tajemną wiedzę posiadamy, która gwarantuje taki sukces?
Bez obaw, wiedza, o której myślimy, nie jest wiedzą dla wtajemniczonych, ale zbiorem zasad, ułatwiających zasypianie. Bardzo chętnie podzielimy się nimi z Tobą, byś mógł/a cieszyć się zdrowym snem!

Reguły higieny snu

Zacznijmy więc… od poranka! Zastanów się, ile godzin śpisz i o której wstajesz.
🛏 Czy wiesz, że dorosły człowiek powinien spać minimum 7-8 godzin? Taka ilość snu zapewnia nam pełną regenerację organizmu i pozwala zwiększyć odporność na choroby.
🛏 Sen lubi powtarzalność. Postaraj się przeznaczać na niego codziennie podobną liczbę godzin. Tzw. odsypianie w weekend – nie jest w stanie zrównoważyć niedosypiania w tygodniu i spania po 5 godzin na dobę.

🛏 Zwróć uwagę na temperaturę i wilgotność, panujące w Twojej sypialni. Nie powinno być w niej zbyt sucho, unikaj także zbyt dużej wilgotności w pomieszczeniu. By osiągnąć właściwy jej stopień, wywietrz sypialnię tuż przed pójściem do łóżka. W sezonie ogrzewania zaopatrz się w nawilżacz powietrza lub powieś wilgotny ręcznik na kaloryferze. Upewnij się, że temperatura w sypialnie wynosi 18-21 stopni w skali Celcjusza.

🛏 Upewnij się, że posiadasz pościel, która wspiera Twój sen. Najlepiej sprawdzi się pościel termoaktywna, która oddycha wraz z Twoim ciałem. Taka jest pościel z wełny, która dzięki higroskopijności, pochłania wilgoć i utrzymuje ją z dala od Twojego ciała. Nawet podczas gorączki i pocenia się, pościel pozostanie sucha i ciepła.

🛏 Na 2 godziny przed snem ogranicz korzystanie z urządzeń elektronicznych. Emitowane przez nie niebieskie światło – utrudnia zaśnięcie.

🛏 Niech łóżko służy tylko do… miłości i spania. Zapomnij o oglądaniu seriali w łóżku lub pracy z laptopem! 🙂

🛏 Ostatnią godzinę dnia przeznacz na relaks! Z pewnością pomoże Ci wyciszyć się i ułatwi nocny sen.

Higiena snu w walce z bezsennością.
Oceń ten artykuł

Autor: Aneta

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji