Spotkanie

Sprawdź czy w Twojej okolicy organizujemy spotkanie na temat ZDROWEGO SNU.
captcha
Zaproś nas do siebie – chętnie weźmiemy udział w Twojej imprezie.
captcha

Co jeść, aby spać lepiej? Dieta na dobry sen!

Co jeść, aby spać lepiej?

Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale to, co jemy, ma znaczny wpływ na to, jak śpimy. Nie tylko pora spożywania ostatniego posiłku, ale także jego skład – wpływają na sen. Co możemy zrobić, aby jedzenie działało na korzyść naszego snu i nie powodowało bezsenności ani trudności z zasypianiem?

Kiedy jeść ostatni posiłek?

Wiemy, że nie warto objadać się tuż przed snem. W myśli tej drzemie głęboka mądrość.
Ostatni posiłek powinniśmy spożywać co najmniej 2-3 godziny przed udaniem się do łóżka. Dzięki temu organizm (podczas nocnego wypoczynku) zamiast na trawieniu – skupi się na regeneracji.

Co jeść, aby nie mieć problemów ze snem?

Najlepiej, jeśli podczas ostatniego posiłku będziemy spożywać pożywienie lekkostrawne, wysokowęglowodanowe (ale o niskim indeksie glikemicznym), a także warzywa.
Wszystkie produkty, które posiadają witaminy z grupy B, w tym B6 i B12, odpowiedzialne za dobre funkcjonowanie układu nerwowego i biorące udział w produkcji serotoniny, będą także sprzyjać zasypianiu. Co jeść, aby spać lepiej? Na liście znajdą się więc ryby, mięso, sery, ale także warzywa.

Mimo, że wieczorem powinniśmy ograniczyć ilość spożywanych owoców, warto sięgnąć po banany, a także wiśnie…
Wiśnie (lub sok wiśniowy) mają potencjał częściowo zastąpić tabletki nasenne. Otóż, zgodnie z badaniami amerykańskich naukowców, okazują się być niezwykle pomocne w zaśnięciu. Ich spożywanie zwiększa produkcję melatoniny i serotoniny, ułatwiających zaśnięcie.

Jakich pokarmów unikać, by spać lepiej?

Jeśli chcemy cieszyć się dobrym snem i brakiem trudności w zasypianiu, zrezygnujmy z kawy i energetyków, szczególnie po 18:00. Także mocną herbatę spożywajmy… dużo wcześniej. Wieczorem dobrze sprawdzą się herbaty ziołowe: melisa, rumianek, mięta. Powinniśmy unikać używek, a więc alkoholu i papierosów.
Przeprośmy się z żywnością gotowaną na parze, a zapomnijmy o smażonych, ciężkostrawnych posiłkach.

Zasady zdrowego snu

Jeśli mimo wdrożenia w życie powyższych zaleceń wciąż mamy trudności ze snem, zadbajmy o właściwą higienę snu. Być może kilka prostych zmian w naszym otoczeniu –  pozwoli nam uniknąć wizyty u lekarza leczącego bezsenność i cieszyć się spokojnym, długim snem.

Co jeść, aby spać lepiej? Dieta na dobry sen!
5 (100%) 1 vote

Autor: Aneta

Staramy się, by strona Woolstar była przyjazna użytkownikowi, dlatego korzystamy z plików cookies. Odwiedzając nas, zgadzasz się na to. Więcej informacji